Beskid Żywiecki Szlak zielony Zawoja – Hujdowa – Przełęcz Kucałowa

Kategoria: Szlaki turystyczne Pasma Policy
Tagi:

Szlak zielony Zawoja – Hujdowa – Przełęcz Kucałowa (10,2 km 3.55/2.40 h)
Przebieg: Zawoja – Hujdowa – zbocze Cyla Hali Śmietanowej – Złota Grapa – Kucałowa Hala – Przełęcz Kucałowa
Startujemy w centrum Zawoi (530 m), dokąd szlak zielony biegnie z Huciska przez Pasmo Jałowieckie. Idziemy główną szosą w dół doliny Skawicy, po lewej restauracja Zawojanka i Dworzec Babiogórski, po prawej kościół św. Klemensa. Za kościołem w prawo, opuszczamy asfalt i widokową dróżką przez pola wspinamy się do góry. Podejście staje się strome, wkraczamy w las i po dłuższej chwili osiągamy kulminację (810 m) pod szczytem Hujdów. Przekraczamy siodło 790 m między Hujdami i Spalenicą, pod które podchodzą domy przysiółka Krzonka. Potem zboczem Spalenicy lekko w górę na widokową polanę z domami przysiółka Hujdowa (830 m). Zagłębiamy się w las i dość stromo do góry wspinamy się na grzbiet Kiczorki, który osiągamy na wysokości 1050 m. Jeszcze chwila pod górę i jesteśmy na zboczu Cyla Hali Śmietanowej, gdzie skrzyżowanie szlaków (1100 m). Opuszczamy grzbiet i podchodzimy dłuższą chwilę ścieżką lekko do góry na zbocze Policy, gdzie przez chwilę płasko, aż osiągniemy główny grzbiet Pasma Policy na siodle 1210 m pod Złotą Grapą (1247 m). Stąd już w dół na widokową Kucałową Halę i Przełęcz Kucałową (1150 m), koło której Schronisko na Hali Krupowej. Szlak zielony prowadzi dalej do Sidziny.