Góry Złote Szlak niebieski Przełęcz Kłodzka – Jaskinia Radochowska – Lądek Zdrój

Kategoria: Szlaki turystyczne Gór Złotych
Tagi:

Szlak niebieski Przełęcz Kłodzka – Lądek Zdrój (19,1 km, 5.40/5.50 h)
Przebieg: Przełęcz Kłodzka – Ptasznik – Przełęcz Leszczynowa – Wilcza – Polana Nad Skrzynką – Przełęcz Pod Bzowcem – Jaskinia Radochowska – Cierniak – Radochów – Lądek Zdrój

Trasa zaczyna się na Przełęczy Kłodzkiej. Idziemy drogą asfaltową, mijając kulminację Zamczyska. Wchodzimy w las i zniszczoną dróżką asfaltową trawersujemy szczyt Bodaka. Dalej, drogą bitą na Przełęcz Chwalisławską. Stąd dość stromo do góry na Ptasznika. Zejście ze szczytu jest strome i niebezpieczne, przez rozsiane wszędzie głazy. Schodzimy na Przełęcz Leszczynową. Teraz czeka nas podejście pod szczyt Wilczej. Potem ścieżką dość stromo w dół, do doliny jednego ze źródłowych potoków Skrzynczany. Osiągamy Polanę nad Skrzynką, skąd kolejną doliną tym razem do góry, na Przełęcz Pod Bzowcem. Schodzimy w dół do doliny Jaskińca i lekko schodząc docieramy do polany z Jaskinią Radochowską. Teraz czeka nas ostry skręt w lewo i dość strome podejście na Cierniaka. Ze znajdującej się na szczycie kaplicy schodzimy po kamiennych stopniach w dół do Radochowa. Idziemy drogą przez całą wieś wzdłuż Białej Lądeckiej. Wkrótce pierwsze zabudowania Lądka Zdroju, idziemy ulicą Wiejską i Kościelną, mijamy kościół parafialny i dochodzimy do Rynku, gdzie kończy się trasa. Szlak niebieski biegnie dalej do Starego Gierałtowa