Szlak niebieski Unisław Śląski – Bukowiec (886 m)

Kategoria: Szlaki piesze gminy Mieroszów, Szlaki piesze Gór Suchych, Szlaki piesze powiatu wałbrzyskiego
Tagi:

Unisław Śląski – (2,7 km) Bukowiec (886 m)
Krótki odcinek szlaku, prowadzącego północnym skrajem Gór Suchych. Biegnie odkrytymi łąkami i lasem. Nawierzchnia – polne i leśne, odcinek na łąkach zarośnięty, częściowo bez drogi. Po drodze ciekawe i rozległe widoki ze zboczy Polnej i Bukowca.

Trasa zaczyna się w górnej części Unisławia Śląskiego, w pobliżu ruin kościoła ewangelickiego, dokąd szlak niebieski biegnie ze stacji Wałbrzych Główny. Idziemy drogą polną na południe i opuszczamy Unisław Śląski. Droga staje się zarośnięta, co może utrudnić marsz. Wspinamy się na zbocza Polnej, przechodząc przez ogrodzenia pastwisk.
Polna (670 m) – boczny grzbiet, odchodzący od Bukowca (886 m) w Górach Suchych i górujący nad Unisławem Śląskim, prawie w całości zajęty przez łąki. Zbudowany z iłowców i mułowców, z łąk rozległe panoramy Stożka Wielkiego, Masywu Dzikowca i Lesistej oraz Gór Wałbrzyskich z Chełmcem i Borową.

W pewnym momencie zarośnięta droga skręca w prawo a my idziemy na przełaj prosto, w kierunku lasu. Na jego skraju skręcamy w prawo w zarośniętą drogę polną, której stan poprawia się po wejściu do lasu.

Wspinamy się momentami dość stromo po stokach Bukowca, z porośniętych kwiatami wyrębów widać bardzo ciekawą panoramę Gór Wałbrzyskich z Chełmcem i Mniszkiem, Stożka Wielkiego, Masywu Dzikowca i Lesistej oraz Karkonoszy z Górami Stołowymi.
Bukowiec – stromo wyniesiony masyw, położony na północnym skraju Gór Suchych, posiadający trzy kulminacje: 880, 886 i 898 m. Leży między Sokołowskiem, Rybnicą Leśną, poprzez Graniczną (846 m) łączy się z Przełęczą Trzech Dolin. Zbudowany z melafirów, które eksploatowane są w ogromnych kamieniołomach od strony Rybnicy Leśnej. Pochłonęły one już znaczną część góry.

Droga przechodzi w bitą, skręcamy w lewo w niewyraźną i stromą ścieżkę, która po chwili łączy się ze szlakiem czerwonym z Sokołowska i wprowadza nas na środkowy szczyt Bukowca (886 m). Tu szlak niebieski się kończy. Szlak czerwony biegnie dalej do schroniska Andrzejówka.