Góry Złote Szlak zielony Orłowiec – Borówkowa – Rozdroże Zamkowe

Kategoria: Szlaki turystyczne Gór Złotych
Tagi:

Szlak zielony Orłowiec – Rozdroże Zamkowe (13,3 km, 4.20/4.00 h)
Przebieg: Orłowiec – Przełęcz Różaniec – Borówkowa – Przełęcz Lądecka – Karpno – Rozdroże Zamkowe

Trasa zaczyna się w Orłowcu. Idziemy drogą asfaltową, w górę doliny Orliczki na Przełęcz Różaniec. Skręcamy w prawo i ścieżką, granicą polsko-czeską dość stromo do góry na Krowią Górę Małą i potem łagodniej na Krowią Górę Wielką. Ostatni etap podejścia wprowadza nas na szczyt Borówkowej. Stąd, nadal granicą dość stromo w dół na kulminację Młyńskiej. Potem łagodniej na dużą łąkę i Przełęcz Lądecką. W prawo na asfaltową Graniczną Drogę Królewską, przed kamieniołomem w lewo i pniemy się do góry na położone wśród łąk siodło między Szwedzkimi Szańcami i Maselnicą. Dochodzimy do granicy i wspinamy się na szczyt Trawieńskiej Góry. Potem opuszczamy granicę i generalnie w dół do ruin wsi Karpno. Teraz lekko w górę do kaplicy i na Rozdroże Zamkowe, gdzie trasa się kończy. Szlak zielony prowadzi dalej do Bielic.